2012. március 29., csütörtök

Medvehagymás pogácsa

Beköszöntött idén is a medvehagyma szezon. Bár még a tavalyiból is van egy kevés a fagyasztóban, úgy gondoltam mégiscsak frissből a legjobb :) A pogácsa bekerült a kedvenceim közé, nagyon egyszerű, és nagyon gyors, ráadásul működik tej nélkül is! Ez most igen fontos, mert Ketteske miatt fel kellett függesszük a tejtermék fogyasztását :( Na de most nem is ez a lényeg, hanem hogy hú de fini :) Nemrég kaptunk kóstolót a szomszédból, és mivel a gyerekem csak ette és ette, és ette, nem volt kérdés, hogy a receptet beszerzem, mert nem eszik ám meg akármit. Aztán persze egy darabig vaciláltam, hogy tegyem e, vagy ne tegyem e bele a medvehagymát. De én nagyon szeretem, és kockáztattam. Persze jött az első kérés, hogy "Anya vedd ki azokat a valamiket", de aztán pár perces ráhatással megette. És nem csak egyet, úgyhogy nyert ügyem volt :) És az összes szomszéd gyereknek ízlett, tehát jó lett, úgy gondolom :) A receptet köszönöm Mónikának, ezer hála érte, neki! ;)

Hozzávalók: 30 dkg főtt burgonya, 1/2 kg liszt, 2,5 dkg élesztő, 1 ek só, 1 tojás, 1 dl étolaj, 2,5 dl víz (vagy tej), ízlés szerint apróra vágott medvehagyma, tetejére 1 tojás

A burgonyát puhára főzzük, leszűrjük, a főzővizet félretesszük, a burgonyát villával összetörjük és hagyjuk kihűlni. Ha a víz langyosra hűlt, az élesztőt egy csipet cukorral felfuttatjuk benne. A kihűlt burgonyát a medvehagymás, sós liszttel összegyúrjuk, hozzáadjuk az élesztős vizet, a tojást, és az étolajat. Egynemű tésztává gyúrjuk. Az eredeti recept 2 dl étolajat ír, nekem csak 1et vett fel a tészta, de mindenki tegyen belátása szerint ;) A pogácsa tésztáját 30-45 percig langyos helyen duplájára kelesztjük. Pihentetés után bő ujjnyi vastagra nyújtjuk, pogácsa szaggatóval kiszaggatjuk, sütőpapírral bélelt tepsire tesszük, a tetejüket felvert tojással megkenjük, és kb. 30-35-40 perc alatt (sütője válogatja) 175 fokon készre sütjük. A tésztamaradványokat újra összegyúrjuk, majd szaggatjuk. Nekem 2,5 tepsi lett ebből a mennyiségből. Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...