2012. április 10., kedd

Intelligens krémes

A nevét onnan kapta, hogy valóban okos, hisz egy híg masszából lesz a képen látható sütemény. Már évekkel ezelőtt is megnyerte a tetszésem, aztán valahogy feledésbe merült. Ez sem egy "friss" darab, mert a tejfogyasztás felfüggesztése óta ez a süti sajnos szóba se jöhet :( De ráleltem a fényképező gépen, és gondoltam felteszem a blogra. Annak ellenére, hogy a fotó nem valami szuper, de végülis a lényeg látszik.
A süti nagyon finom, én legalábbis imádom. Elkészítése roppant egyszerű, semmi különlegességet nem igényel, hamar összedobható, egyetlen "hátránya", hogy hiába lehet gyorsan összekészíteni, a sütés egy lassú folyamat, és sok idő, amíg lehűl/összeáll. A recept Andiditől van a fórumról, én picit több cukrot tettem bele (a recept már az én általam használt mennyiséget tartalmazza), mert elsőre nekem nem volt elég édes. A végeredmény egy 3 rétegből álló sütemény lesz, melynek az alja egy picit "gumis" (nem kell szó szerint érteni), sűrű pudingszerű talp, utána jön a finom lágy krém, és a tetején képződik a tésztaféleség, amit mások habnak neveznek, szerintem viszont egyértelmű tészta, viszont nagyon puha, nagyon lágy, nagyon omlós.
Hozzávalók: 25 dkg cukor, 3cs vaníliás cukor, 15dkg margarin,
8 tojás, 9 e.k liszt, 1 liter tej

A cukrot, a vaníliás cukrot és a margarint habosra keverjük. Hozzáadjuk a 8 tojás sárgáját, 9 evőkanál lisztet és 1 liter tejet. Végül a 8 tojás fehérjéből felvert habot is beleforgatjuk. Ne aggódjunk, a tészta igen híg lesz, de bízzatok bennem (meg a recept kitalálójában), működik a dolog! ;) Kivajazott tepsibe öntjük. Hideg sütőbe téve kb. 75 percig sütjük 150 fokon (közben nem nyitogatjuk a sütőt), amíg a teteje a képen látható színű nem lesz. A tészta még mindig kicsit lágy lesz, ha megmozgatjuk a tepsit, látható is, de még mindig nem kell aggódni. A sütőben hagyjuk kihűlni. Ha kihűlt, be a hűtőbe pár órára, majd felszeletelve tálaljuk. Jó étvágyat hozzá! ;)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...