2013. január 30., szerda

Foltos túrós




A recept Andi konyhájából való, Boci szelet néven fut. Rém egyszerű, kezdő háziasszonyok is megcsinálhatják. Kb. 20 perc alatt elkészíthető, és már tolható is a sütőbe. Azért lássuk be, az ilyen gyors sütiket mindenki szereti :) A mennyiségeken se változtattam, hibátlanul működött nálam minden. 
Pontosabban mikor legelőször készült, akkor egy kis lecsepegtetett és apróra vágott őszibarack befőttet kapott, azért ez dobott még rajta :) Meggyel is fincsi lehet. Kár is tovább cifrázni, íme a recept.

Hozzávalók:
Kakaós tészához
18 dkg liszt 
15 dkg kristálycukor
4 tojás
1 dl tej
1 dl olaj
3 evőkanál kakaópor
1 cs. sütőpor
Túrós részhez
50 dkg túró
20 dkg kristálycukor
1 tojás
1 cs. vaníliás cukor
5 dkg búzadara
1 citrom héja

A sütőt előmelegítjük 180 fokra. A tojásokat szétválasztjuk. A sárgáját kikeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a többi hozzávalót szépen egyesével, és kidolgozzuk. Végül beleforgatjuk a keményre vert tojásfehérjét. Ezt a kakaós masszát egy sütőpapírral bélelt kb. 30x20-as tepsibe borítjuk. Ezután kikeverjük a túrót a cukorral, ehhez is hozzáadjuk a többi hozzávalót, kikeverjük, és kiskanállal foltokban rápakolgatjuk a kakaós masszára. Kicsit soknak tűnik, de nem gond, ennyi túróval lesz jó, higgyétek el! Ha kész, betoljuk a sütőbe, és addig sütjük, amíg szépen összeáll. Andi szerint ez 30 perc, nekem ennyi idő elteltével még eléggé rezgett a közepe, így kb. még negyed órát sütöttem légkeverésre kapcsolva. Szóval inkább nézegessük, így nagyot nem hibázhatunk :) 

Ugyanez a süti készült legkisebb 1. születésnapjára, akkor tettem bele a barackot is. Torta formában sütöttem (természetesen nem a teljes adagot), kihűlés után "fejre állítottam", így az alja lett a teteje, és az ugye simább felület. Kicsi csokis öntettel meglocsoltam, ez nem maradt meg a tetején, java részt beitta, de ez csak dobott az ízén szerintem.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...