2013. március 8., péntek

Sajtos keksz


Lázas blogról blogra ugrálásom közepette találkoztam ezzel a sajtos keksszel Garffyka-nál, ami első ránézésre megtetszett. A nutellás kekszek eltűnése után mindenképp terveztem megsütni. Nem teljesen tudtam elképzelni, milyen lesz az ízvilága, így uzsonnára terveztem, de nekem inkább tűnik barátinak egy jó kis krémleves mellé kísérőnek. Ezért is készült ma ehhez a póréhagyma krémleves. Remélem, a család többi tagja is értékelni fogja, szerintem igazán pikáns, ízletes, de nekem nem eteti magát annyira, mint az édes kekszek, ennek bizonyára a sok sajt az oka. Ezt persze nem negatív kritikaként írom!!!! :) Jó recept, bátran ajánlom kipróbálásra, egy a lényeg, hogy jó laposra lapítsuk ki, ha valóban ropogós kekszeket szeretnénk, amúgy inkább tömörebb állagú lesz.

Hozzávalók
20 dkg gouda sajt
(de szerintem bármilyen jó, ennek karakteresebb az íze
10 dkg liszt
1 tojás
8 dkg margarin
csipet só
bors
1 tk mustár

A sajtot apró lyukú reszelőn lereszeljük. Hozzáütjük a tojást, a puha margarint, sózzuk, borsozzuk, jöhet a mustár is. Alaposan kikeverjük, majd hozzáadjuk a lisztet is, összegyúrjuk, és picit betesszük a hűtőbe pihenni. Ha kivettük, diónyi gombócokat formázunk belőle, sütőlapra ültetjük, és a kezünkkel nagyon laposra kilapítjuk (így fog ropogni, nekem az első adag nem lett kellően vékony, és bár az íze így is ugyanolyan, mégse igazán keksz...). 180 fokra előmelegített sütőbe toljuk, és kb. 15 perc alatt (figyeljük, hogy mikor szép aranysárga a színe) készre sütjük. Jó étvágyat hozzá!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...