2013. április 5., péntek

Céklasaláta + céklás burgonyapüré

A monda szerint Nagy Károly annyira bízott a cékla gyógyító erejében, hogy rendeletben tette közzé kötelező termesztését. E rendelet már rég hatályát vesztette, de nem lenne ildomos megfeledkezni a gyógynövénynek is méltán elfogadható cékláról...


Tudom, a cékla valójában inkább téli vitaminbomba, de bármennyire is próbálok összpontosítani a tavaszra, nem megy.... itt továbbra is rettentő borús az idő, napsugarat már nem is tudom, mikor láttam utoljára. És hát céklát is lehet még kapni... Vettem is pár szemet, amit ma hasznosítottam. És nem mellesleg azért a színe mégis csak inkább tavaszt csalogató, nem?

A cékla jótékony tulajdonságairól számtalan cikkben olvashattok a neten, most konkrétat nem is linkelek.

Ha valakinek van legalább 1 olyan gyereke, aki rettentő válogatós, az gondolom hozzám hasonlóan próbál különböző trükkökhöz folyamodni, hogy bizonyos ételeket becsempésszen a gyerek szervezetébe. Nos, Egyeske nálunk pont ilyen válogatós - bár megjegyzem, mióta oviba jár, jelentősen javult a helyzet. És zárójelben megjegyzem, Ketteske a maga 17 hónapjával bármit, de bármit hajlandó megkóstolni, nem kis örömömre.
Nos, tehát zöldségcsempészés... Cékla volt már muffinban, sőt muffinba már került cukkini is, mindkettő elfogyott. Ezekhez receptet ITT és ITT találhattok. Télen pedig elkészült a krumplipüré magenta változata is, ami igen nagy sikert aratott válogatós Egyeskénél. Így többször kérte már, hogy rózsaszín krumplipüré legyen az ebéd. Ma is ez lett, remélem ezzel letudhatjuk végre a telet, mert már nagyon unom (nem a céklát, a hideget, esőt, havat, pfujjj). Magamnak pedig lélekkönnyítésnek (a sok csokinyúl eltüntetése végett) tejfölös céklasaláta készült. Péntek, azaz lazulós nap lévén fagyasztóból előugrott halfilé került az említett köretek mellé.


Céklasaláta
1 fej cékla
1 kisebb alma
2 evőkanál tejföl
2 teáskanál majonéz
kevés citromlé
só, bors
reszelt sajt

A céklát és az almát megpucoljuk, lereszeljük, és összekeverjük a többi hozzávalóval. Ízesítjük, megszórjuk reszelt sajttal.  Én még tettem hozzá egy kis madársalátát, ami a hűtőből került elő.
 


Céklás burgonyapüré
Burgonya
1-2 nagyobb fej cékla
só, tejföl

Burgonya mennyiségét mindenki maga válassza meg. A cékla színezéséhez elegendő már 1 cékla is, de nyugodtan tehetünk bele többet. A céklát és a burgonyát meghámozzuk, megmossuk, és feldaraboljuk. Sós vízben puhára főzzük. Itt én a céklát ki szoktam szedni, és botmixerrel pürésítem. Azért nem az egészet, mert a burgonyánk a botmixertől nyúlós állagú lesz. Így azt csak villával szoktam pépesre törni. Visszateszem hozzá a pürésített céklát, hozzáadom a tejfölt, ha szükséges, még sózom, és az egészet kikeverem. Tudom, a burgonyapürét az emberek jelentős része vajjal és tejjel készíti, na mi nem... :) mi mindig tejföllel esszük, így szeretem, és már a gyerekeim is így eszik, és még férjnek sincs kifogása ellene. Hát ennyi... jó étvágyat! ;-)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...