2013. szeptember 9., hétfő

Naprendszer

Csak úgy suhannak az évek, de gondolom ezt nem én érzem így egyedül.... Egyeske ismét jubilált, fél évtizedes lett. Már idejében elkezdtem kérdezgetni, hogy milyen tortát szeretne a szülinapjára. Hát csak, hogy fel tudjak készülni. A kívánság így hangzott (hozzá kézmozdulatokkal ábrázolva az elképzelést): Hát bolygósat, legyenek rajta bolygók, meg rakéta, amiben lego bábuk ülnek.
Nem aprózta el :) A kézügyességem meg elég gyér, ez már többször bebizonyosodott, így próbáltam leredukálni a kívánságokat. Meg gondoltam még úgyis változni fog, szeret variálni.... de nem, 1 hónap múlva még mindig a bolygós torta volt a kívánság. Szerencsére az űrhajót és a lego bábukat már "elhagyta".

Szülinap előtt 2 héttel elkezdtük a bolygókat lemakettezni Férjjel. Gondoltam, mivel úgyse eszik marcipánt, meg ilyeneket, akkor ráteszem majd a gyurmabolygókat, és legalább el tudja majd tenni emlékbe, ha szeretné. Nos, a gyurma nagyon szétrepedezett, ezzel sajnos nem számoltam... Így új ötlethez kellett nyúlnom, és akkor jött a dekor cukormáz. Nem mondom, hogy nem küzdöttem meg a magam harcát, de mint anyag, jól szuperált. Ételfestékkel színeztem, ide egy csepp, oda, aztán jöttek a színek, igaz nem mindig pont olyan, amit szerettem volna, de nem adtam fel. 3 óra alatt meg is születtek a bolygók, amelyeket aszerint formáztam, ahogy az ő enciklopédiájában kinéz, arra az esetre, ha összehasonlítaná. Azért legyen már egyezőség :-) Mert hozzáteszem, az interneten nézegetve azért jelentős színeltérés van bolygó és bolygó között.

Íme a bolygók gyurma és dekor cukormázas változata:


Az ötlet pedig egyszerűen nem jött a tortát illetően, de nagyon nem. A szülinap reggelén elvittem Őt oviba, de csak fél napos volt, hisz mégis csak szülinapja van. Így a délelőttje tortás ovis ünnepléssel telt, nekem pedig jutott kis időm összehozni azt, amit még ki se találtam. És mivel ennyire elhagyott az ihlet, a létező legegyszerűbb megoldást választottam. A bolygók megkapták a napjukat, és ennyi.
A napot nagyon gyorsan készítettem, a blogon még nem szereplő mikrós sütiből készült. Ennek az összeállítása 1 perc, és a mikróban elkészül 3-5 perc alatt. Előnye, hogy gyors, hátránya, hogy hamar keményedik, így frissen fogyasztva a legjobb. De ez sem zavart, napot nem terveztünk enni. És volt egy szép öblös bögrém, ebbe pakoltam a hozzávalókat, így csak picit kellett faragni a tésztából, és már meg is volt a félgömb a naphoz, melyet csokigyurmával burkoltam. Azért ezzel, mert maradt még az Angry Birds tortából fehér, piros és sárga, amiből pont jó narancsot hoztam össze :) A baj csak az ezzel, hogy nekem egyszerűen nem megy a szép borítás. Ez a többi tortámon is látszik, így mondtam is Férjnek, hogy következő szülinapomra örülnék egy tortakészítő tanfolyamnak. Nagyon szeretném ellesni a tökéletes technikát. Tehát a napunk kissé gödrös, néhol vékony a borítás, de nap, és ez ki is derül első ránézésre. Ha másról nem is, a bolygókról talán... :-D






A rém egyszerű megoldáshoz nyúltam, és egy szimpla piskótát sütöttem, amit mascarponével és meggyel töltöttem meg, majd csokival nyakon öntöttem. Mi ezt így szeretjük, tudtam, hogy az ünnepelt is meg fogja enni, és nagyon gyorsan elkészíthető.


Piskóta
2 lapot sütöttem külön-külön 26 cm-es tortaformában
(elkerülve, hogy nem tudom egyformán elvágni)

3-3 tojás
4-4 ek cukor
3-3 ek liszt
1-1 ek kakaó
2-2 ek víz
csipet sütőpor

Töltelék
250 gramm mascarpone
2-3 ek porcukor
fél üveg meggy befőtt

Teteje
15 dkg étcsokoládé
1 dl tejszín

Nap

A piskótához a tojás fehérjét külön habbá vertem. A sárgáját a cukorral habosra kevertem, hozzáadtam a vizet, a lisztet, sütőport és a kakaót. Összedolgoztam, hozzáforgattam a fehérje habot, majd 180 fokra előmelegített sütőben kb. 25 perc alatt megsütöttem.
A töltelékhez a mascarponét kevés átszitált porcukorral ízesítettem. Ezzel megkentem az egyik piskóta lapját, rászórtam a meggyet.

Lefedtem a másik piskótával. Az étcsokit és a tejszínt vízgőz fölött megolvasztottam, összefőztem. Kicsit hagytam hűlni, majd ráborítottam a tortára, nem törődve azzal, hogy oldalt itt-ott megfolyik, hisz ennek nem volt jelentősége. Rátettem majdnem középre a napot :-D amit előzőleg csokigyurmával beborítottam, és köré pakoltam a bolygókat.

És íme a napkitörés pillanata...



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...